Dla realizacji wszystkich naszych ambitnych zamierzeń i zaspokojenia potrzeb mieszkańców, niezbędna jest sprawna i efektywna służba publiczna, zapewniana przez administrację samorządową.

Inowrocławski urząd musi w pełni dostosować się do rosnących oczekiwań swoich klientów – mieszkańców miasta i przedsiębiorców. Wdrożymy nowy format funkcjonowania administracji samorządowej z godzinami obsługi dostosowanymi do współczesnego rytmu życia. Wyjdziemy z obsługą klientów także poza obiekt ratusza – do placówek handlowo-usługowych. Przede wszystkim wdrożymy w jak najszerszym zakresie rozwiązania cyfrowe, które ułatwią mieszkańcom korzystanie z usług publicznych oraz pracę urzędnikom.

Wdrożymy w pełni cyfrową Kartę Mieszkańca, która będzie powiązana z rozwiązaniami IT dostępnymi z poziomu administracji państwowej, ale jednocześnie pozwoli korzystać z usług publicznych w mieście.

Karta Mieszkańca będzie naszym biletem komunikacji, kartą biblioteczną, sposobem korzystania z obiektów sportu, kultury i rekreacji, a także narzędziem kontaktu z administracją samorządową.

Będziemy sukcesywnie poprawiać jakość pracy i obsługi
w naszym urzędzie
.

Pracownicy administracji muszą mieć poczucie bezpieczeństwa i godności świadczonej pracy poprzez odpowiednie do ich kwalifikacji i zadań wynagrodzenia, a także zapewnione stałe formy podnoszenia kompetencji poprzez regularne szkolenia i projekty podnoszące ich wiedzę i umiejętności w działaniach na rzecz mieszkańców.